"Дені саудың - жаны сау"
Дені сау болу — адамның табиғи қалауы. Дені сау және рухани дамыған адам бақытты: ол өзін керемет сезінеді, жұмысынан қанағат алады, өшпес жастық пен сұлулыққа қол жеткізе отырып, өзін-өзі жетілдіруге ұмтылады. Бізді сұлуларға әнұранмен шабыттандыратын ұлы ақындар сұлулық пен денсаулықты жиі ажыратады. Адамның жеке басының тұтастығы, үйлесімділігі, ең алдымен, ағзаның психикалық және физикалық күштерінің өзара байланысы мен өзара әрекеттесуінде, өміріміздің әртүрлі салаларында өзін-өзі көрсетудің үйлесімділігінде көрінеді. Белсенді және дені сау адам саналы іс-әрекетін жалғастыра отырып, "жанның" жалқау болуына жол бермей, жастығын ұзақ уақыт сақтайды.
Біз мұндай адамды ерте балалық шақтан бастап "жасап", тәрбиелеуіміз керек. Және бұл үшін қазіргі уақытта әртүрлі
жолдар мен мүмкіндіктер.
Ұсынылған сабақтар жүйесі баланың дамуына жан-жақты әсер етеді. Барлық жаттығулар мен ойындар еркін қарқынмен, мәжбүрлеусіз өткізіледі. Қандай да бір себептермен жаттығуларды орындағысы келмейтін балалар жай ғана бақылап немесе жартылай орындай алады.
Жаттығу кезінде тыныс алу еркін, бірақ 4-5 жастағы балалармен ойын сәттерінде тыныс алуды тоқтатуға болады. Дозасы мен қарқыны балалардың жасына, қазіргі көңіл-күйіне, денсаулық жағдайына байланысты.
Бұл ойын жаттығуларын өткізудің негізгі міндеттері:
— суықтың алдын алуды қадағалау;
— балаларды шынықтыруды жүзеге асыру;
балаларды саналы түрде дені сау, зейінді, сезімтал болуға баулу;
стресстен, шамадан тыс жүктемелерден арылуға үйрету;
акупрессураның қажетті дағдыларын қалыптастыру.
Ойынға ынтамен қатыса отырып, балалар бір-бірімен бір-бірімен қимыл-қозғалыс нұсқаларын ұсынады, бұл қазірдің өзінде шығармашылықтың бастауы болып табылады. Сонымен бірге олар өз-өзіне массаж жасау, акупунктура, жолдастарына көрсете алатын медициналық көмек туралы білімнің алғашқы элементтерін алады. Бұл олардың бойында мейірімділік сезімін, басқалардың қайғысына жауапкершілікпен қарауды дамытады. Ойын барысында балалар "жылайды" және күледі, өз эмоцияларын еркін жеткізе отырып, еркін айқайлап, күле алады; олар толығымен босатылады және бұл жаттығулардың емдік әсері туралы ойламайды. Олар үшін бұл тек ойын, нәтижесінде қуанышты көңіл-күй мен жақсы бұлшықет жүктемесінен басқа, жер бетіндегі ең кемел жаратылыстардан туған балалар, кейде үлкендердің қысымымен жаңадан жоғалғандарды табады., тыныштық, ішкі еркіндік, болмыстың ашықтығы мен қабылдауы және кішкентай сиқыршылар сияқты бұл қасиеттерді отбасына әкеліп, үлкендерді мейірімді, жұмсақ, жарқын етеді.
Акупрессураның таза механикалық түрде жүргізілмеуі үшін сәйкес эмоционалды көңіл-күйді қалыптастыру қажет. Мұны, мысалы, балаларға "Мүсінші" ойынын ұсыну арқылы жасау оңай. Онда балшықпен немесе ермексазбен жұмыс істеудің бұрынғы тәжірибесіне сүйене отырып, сіз балаға процеске шығармашылықпен қарауға және жасалған образдың ішкі көңіл-күйін сезінуге мүмкіндік бере аласыз. Кескінді жасау кезінде акупрессурамен тек "махаббат қолымен" айналысуға болады, өйткені бұл жағдайда эмоционалдық жағдай үшін жауапкершілік толығымен мектеп жасына дейінгі баланың санасына жүктеледі. Ол образды жасаушыға - ішкі Жан дүниесіне сенім артады.
Нүктелік өзін-өзі массаж - бұл саусақтардың ұшымен теріге және бұлшықет қабатына жанасу және проприоцептивтік нүктелер мен нервтердің тармақтары орналасқан жердегі қысым. Мұндай массаж ынталандырушы немесе тежеуші әсер ете отырып, жан-жақты әсер еткенде жақсы нәтиже береді, әсіресе ол ойын жағдайында өз денесімен "қарым-қатынас" және жылы сөздерді ойша айтумен (тәтті, мейірімді, жақсы) үйлескенде. . Акупрессура психофизикалық жаттығулардың элементі ретінде бұлшықеттердің босаңсуына және жүйке-эмоционалдық стрессті жеңілдетуге көмектеседі. Ол көбінесе кейбір белсенді нүктелерге әсер ету арқылы жүйке процестерінің ағымын жақсарту үшін қолданылады. Бұл негізінен табан мен саусақтардағы белсенді нүктелердің, бастың, беттің және құлақтың кейбір нүктелерінің, сондай-ақ саусақтардың өздігінен массажы.
Егер ауырсыну саусақтарыңызбен жеңіл қысыммен сезілсе, онда белсенді нүктені оң қолдың саусақтарымен центрифугалық спираль бойымен жеңіл, жылдам және үстірт уқалау керек - өзіңізден оңға қарай (сергітетін әсер). Егер ауырсыну нүктені қатты басқанда ғана пайда болса, онда оң қолдың бас бармағымен дәл осы нүктені орташа күшпен басу арқылы тыныштандыратын әсер ету керек, содан кейін оны центрге тартқыш спираль бойымен - өзіңізден солға қарай мақсатты түрде ысқылаңыз. .
"Кішкентай сиқыршылардың гимнастикасын" орындау кезінде биологиялық белсенді нүктелерге мақсатты қысым жасалады. Бірақ әйгілі Шиацу әдісін емдік қолданудан айырмашылығы, бала мұнда жай ғана "жұмыс істемейді" - ол қамқорлық, сүйіспеншілік, сүйіспеншілік объектісін көріп, денесін ойнайды, мүсіндейді, мыжылады, тегістейді. .
Дененің белгілі бір бөлігіне массаж жасай отырып, бала голографиялық әсердегідей бүкіл денеге тұтастай әсер етеді. Оның шын мәнінде әдемі нәрсе жасап жатқанына толық сенімділік баланың өз денесіне деген оң құндылық қатынасын дамытады
ПСИХОГИМНАСТИКА
1. "Көңілді ара" ойыны. Тыныс алу еркін. Дем шығарған кезде "з-з-з-з" дыбысын айту. Ара мұрнына, қолына, аяғына отырды деп елестетеміз. Жаттығу тыныс алуды және зейінді дененің белгілі бір аймағына бағыттауға үйретеді.
2. "Жылауық бала аралы". Саяхатшы сиқырлы аралға келді, онда жылауық балалар ғана тұрады. Ол бір-бірін жұбатуға тырысады, бірақ жылауық балалар оны итеріп жіберіп, ақыра береді. Бұл жағдайда бастарды көтеріп, қастарды біріктіріп, еріннің бұрыштарын төмен түсіріп, иіскеу — дем шығармай дем шығару (3-5 минут). Бұл жаттығудың арқасында қан оттегімен қанықтырылады.
3. "Суық — ыстық". Солтүстіктен салқын жел соғып, балалар түйіршіктерге қысылып қалды. Жаздың шуағы шықты, күнге күйуге болады. Балалар демалып, орамалдарымен немесе желдеткіштерімен желдетілді (2-3 рет). Дене бұлшықеттерінің босаңсуы мен кернеуі пайда болады.
4. "Доп" ойыны. Бір бала дыбыстық сүйемелдеумен сорғының жұмысына еліктейді. Қалған балалар өздерін ауамен үрленетін, қолдарын бірте-бірте жоғары көтеріп, беттерін үрлейтін шарлар ретінде елестетеді.
Қолдардағы, аяқтардағы, мойын, бет бұлшықеттеріндегі кернеу шегіне жетеді. Доп жарылды. Балалар бұлшық еттерін баяу босаңсытып, босаңсыған күйде еденге баяу түседі.
ДЕНЕ ҚАЛПЫН ЖАҚСАРТАЙЫҚ
1. "Дене қалпын жақсартайық"
Қабырғаға жақын тұрыңыз, аяғыңызды жабыңыз, асқазаныңызды тартыңыз, басыңыз қабырғаға тиеді, көздеріңіз жұмылады, содан кейін басыңызды мақтанышпен көтеріп, иықтарыңызды сәл артқа еңкейтіп, асқазаныңызды қатайтыңыз (арқа және іш бұлшықеттерін күшейту). "Түрік тілінде" 20-30 секунд отырыңыз, тынысыңыз еркін.
"Қасиетті сиыр" қалпы — алақанды артқа, саусақтарды жоғары қаратып (мойын тік), тізеде отырған қалпынан бүгу. Бұл жаттығуды отырып және серуендеу кезінде кезектестіріп отырыңыз.
2. "Ұшу алдындағы құс"
Тұрған кезде тыныш тыныс алыңыз, содан кейін алға еңкейіңіз, аяғымыз бүгілмейді, бас алға, қолдар арқамызда, қанат тәрізді кернеумен жоғары көтеріледі. Олар бастарын тастады, қолдары босаңсып төмен түсіп, еркін ілулі (5-6 секунд).
Бұл жаттығу балаларды арқа бұлшықеттерін кернеуге және босаңсуға үйретуге мүмкіндік береді.
Бала орындыққа оң жағымен арқасына отырады, жамбасы мен тізесі орындықтың арқасына тіреледі. Екі қолымен орындықтың арқасынан ұстап, шегіне дейін солға бұрылады, "кім бар?", босаңсып, бастапқы қалпына келеді. Бұл жағдайда омыртқаның жүйке тамырлары босатылады. Сосын оң жаққа отырып, оң жаққа бұрылады.