Ата-аналармен қарым-қатынас «Балалар көзіне күтім жасау» ата-аналарға арналған кеңес

Дата: 2023-01-19 14:10:50
Ата-аналармен қарым-қатынас «Балалар көзіне күтім жасау» ата-аналарға арналған кеңес

Ата-аналармен қарым-қатынас «Балалар көзіне күтім жасау» ата-аналарға арналған кеңес

«Балалар көзіне күтім жасау» ата-аналарға арналған кеңес

Соңғы жылдары ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды бейімдеу бойынша жұмыс жандандырылды. Көру қабілеті нашар балалар үшін типтік мемлекеттер көру қабілеті нашар балаларға көмектесуге арналған арнайы сабақтар өткізетін тифлопедагогтың ставкасын ұсынады. Мұнда тифлопедагог пен ата-ананың жұмысы да маңызды, өйткені жетістік тек маман мен ересектердің күрделі жұмысына байланысты. Мақалада ата-аналарға «Балалар көзіне күтім жасау» бойынша дайын кеңес. Оны басып шығарыңыз және қосымша материал ретінде ата-аналарға тарату үшін арнайы мұғалімге жіберіңіз.

Кез келген адамның көру қабілеті қоршаған әлем туралы білімнің негізгі көзі болып табылады және баланың көзінің саулығы ерекше назар аударуға лайық. Бұл пандемия салдарынан балабақшалар да қашықтықтан оқыту форматына көшуге мәжбүр болған қазіргі уақытта өте өзекті. Балалар гаджеттер мен басқа да байланыс құралдары арқылы сабақ оқыды, нәтижесінде көзге және көру қабілетіне жүктеме едәуір артты. Сондықтан, дәл қазір балалардың көру органына түсетін жүктемелерді еске түсіру өте маңызды, енді бүкіл әлем баяу өмірдің әдеттегі форматына оралғанда, балалардың көзіне түскен зиянды жүктемелерді жоюға тырысады.

Балада көру қабілетінің бұзылуының алғашқы белгілерін қалай анықтау керек

Егер балаңызда келесі белгілердің бірін байқасаңыз, мәселені уақтылы анықтау үшін балаңызбен бірге маманның тексерісінен өтуіңіз керек:

·            бала ойыншықты көзіне жақындатады және кез келген нәрсені қарауға тырысқанда басын иеді;

·            бір нәрсеге қараған кезде көзін сығырайтады;

·            мезгіл-мезгіл жарқын жарықтан ыңғайсыздық сезінеді;

·            көздің ауырсынуын сезінеді;

·            мультфильм көргенде экранға мүмкіндігінше жақын отырады;

·            басы жиі ауырады, мезгіл-мезгіл көздерін сүртеді, көзі үнемі қызарады;

·            бала жиі көздерін сүртеді;

·            баланың серуенде немесе басқа жағдайларда көзі жасаурап жүреді;

·            көздер «жұмылады» және бөліну пайда болды және т. б.;

·            3 жастан кейін түстерді ажырата алмау.

Баланың көру қабілетін қалай сақтау керек

Бала ең алдымен теледидардан немесе компьютерден мультфильмдерді көру уақытын қысқартуы керек. Мектеп жасындағы балаларға теледидарды күніне жарты сағат көру ұсынылады. Бұл жағдайда бала теледидардан 3 метр қашықтықта отыруы керек, ал бөлме жарық болуы керек: теледидарды толық қараңғылықта көруге тыйым салынады. Үш жасқа дейін балаларға компьютерлер мен планшеттерді пайдалану зиянды. Үш жастан жеті жасқа дейін олармен ойнауға рұқсат етіледі, бірақ 20 минуттан аспайды, ал жиілікте шектеулер болуы керек – аптасына екі реттен көп емес. Бұл жағдайда экранға дейінгі қашықтықты ескеріңіз. Ол кем дегенде 70–80 см болуы керек. Балаларға төсекте, көлікте жатып, ұялы телефон арқылы ойын ойнауға рұқсат бермеңіз. Балада визуалды жүктеме кезінде дұрыс қалып жасау керек.

Кейде балаларда көру проблемалары бар ересектер баланың физикалық белсенділігін азайтуға тырысады. Бірақ бұл дұрыс емес. Дене шынықтыру және физикалық даму өсіп келе жатқан организм үшін өте маңызды. Ақылға қонымды шектердегі физикалық белсенділік барлық мүшелерді, сондай-ақ көз бұлшықеттерін жақсы қанмен қамтамасыз етуге көмектеседі.

Көз жақсы көру үшін толық байытылған және тұрақты тамақтану үшін өте маңызды. Ол үшін үнемі сәбіз, ақжелкен, қызанақ, итмұрын, шпинат, өрік, май, сиыр бауыры, сиыр сүті және жұмыртқаның сарысын тұтынуыңыз керек. Сондай-ақ, В2 дәрумені көру үшін қажет. Егер бұл жеткіліксіз болса, бұл тағамның нашар сіңуіне әкеледі, нәтижесінде фотофобия, көру қабілетінің төмендеуіне әкеледі. B2 витаминін сүт өнімдері, айран, йогурт, жұмыртқа, шпинат, ірімшік, майсыз ет, балық, сиыр бауырын тұтынған кезде ғана алуға болады. С дәрумені көру үшін де маңызды, оның мөлшері көкжидек, итмұрын, лимон және қарақатта жеткілікті.

Сонымен қатар, көру проблемаларының алдын-алу үшін көптеген әдістер бар. Ең тиімді, әрине, визуалды гимнастика және әртүрлі жаттығулар. Бұл жақсы көру үшін күресте керемет көмекші. Жаттығуларды ересектер балалармен бірге жасай алады. Балабақшада да, үйде де көзге тұрақты гимнастика жасау көру қабілетін едәуір арттырады, қан айналымын жақсартады және кейбір көз ауруларының дамуына жол бермейді.

Көздің шаршауын жеңілдететін жаттығулар

1. Балаға алақандарын ысқылауды өтініңіз. Содан кейін көзін жұмып, көз үстін алақанымен жабады. 1–2 рет қайталаңыз.

2. Қолды айқастыру керек, алақанды қысқанда бас бармақ жоғары болуы керек. Көзді жұмып, сол қолдың бас бармағымен оң жағынан үш рет, ал оң қолымызбен – мұрын көпірінен қастардың соңына дейін суперциклді доғалардың сол жағымен тартамыз. 1–2 рет қайталаңыз.

3. Көзді жылдам жыпылықтаймыз, содан кейін көзімізді жұмып, алтыға дейін асықпай отырып санаймыз. 4–5 рет қайталаңыз.

4. Асықпай, алдымен оң жаққа, содан кейін сол жаққа көздермен дөңгелек қозғалыстар жасаңыз. Содан кейін көзіңізді босаңсытып, 1–8 ұпайға алыстан қараңыз. 1–2 рет қайталаңыз.

5. Біз көз бұлшықеттерін 1–4 есебімен қатты қысып, көзімізді жұмамыз, содан кейін көзді ашып, көз бұлшықеттерін босаңсытып, 1–6 есебімен қашықтыққа қараймыз. 4–5 рет қайталаңыз.

6. Біз мұрын көпіріне қараймыз және 1–4 есебімен көзімізді кешіктіреміз. Біз көзді шаршатпаймыз. Содан кейін көзімізді ашамыз, 1–6 есебімен қашықтыққа қараймыз. 4–5 рет қайталаңыз.

7. Басты бұрмаймыз, бірақ оңға қараймыз, 1–4 дейін санап көзді тоқтатамыз, содан кейін 1–6 дейін санап тура алысқа қараймыз. Осыған ұқсас жаттығулар өткіземіз, көзді солға, жоғары, төмен айналдырамыз. 3–4 рет қайталаңыз.

Г. А. Шичко әдісі бойынша көзге арналған жаттығулар

«Пальминг»

Тік отырыңыз, денені бос ұстаңыз. Оң қолдың алақанының ортасы оң көздің, сол қолдың қарама-қарсы жағында болатындай етіп көзіңізді алақаныңызбен жабыңыз. Алақандарды көзге қатты басудың қажеті жоқ. Жарық беретін «саңылауға» жол бермеңіз. Содан кейін қабақтарыңызды төмендетіңіз. Сонымен, көздер жабық және әлі де алақанмен жабылған. Бұдан әрі шынтақты үстелге қою керек. Бұл жағдайда мойын мен омыртқа бір түзу сызықта болуы керек. Денені қыспаңыз, қолдар, арқа және мойын босаңсыған болуы керек. Тынысы тыныш. Жаттығуды аяқтағаннан кейін алақандарыңызды біртіндеп ашыңыз, жабық көздеріңізді жарыққа аздап үйреніп алыңыз, содан кейін оларды ашыңыз. Бала жаттығуды кешке, отбасылық жағдайда ата-анасымен бірге жасай алады.

«Бетті тыржиту»

Балаңызға әртүрлі жануарлардың немесе ертегі кейіпкерлерінің беттерін бейнелеуді ұсыныңыз. Кірпінің бет бейнесі: ерін алға-солға-оңға-жоғары-төмен, содан кейін шеңбер бойымен сол жаққа, оң жаққа қарай созылады. (Содан кейін кикимора, Мыстан кемпір, бульдог, қасқыр, маймыл және т. б. суреттеңіз).

«Мұрынмен сурет салу»

Балаңызға суретті, мысалы, үйді елестетуді ұсыныңыз. Содан кейін көзіңізді жабыңыз. Мұрын соншалықты ұзақ болды деп ойлаңыз, ол суретке түседі. Таңдалған элементті мұрныңызбен суреттеу керек.

«Жоғарғы-төмен, солға-оңға»

Көзді жоғары-төмен, солға-оңға жылжыту керек. Он беске дейін санап, денені ширығудан босатыңыз.

«Шеңбер»

Үлкен шарды елестетіп көріңіз. Сіз оны алдымен сағат тілімен, содан кейін сағат тіліне қарсы бағытта шеңберлеуіңіз керек.

«Квадрат»

Баланы шаршыны елестетуге шақырыңыз. Содан кейін көріністі оң жақ жоғарғы бұрыштан сол жақ төменгі, сол жақ жоғарғы, оң жақ төменгі бұрышқа аударуыңыз керек. Бір уақытта тағы бір рет қиял алаңының бұрыштарына қараңыз.

«Бояу»

Балаңызға көзін жұмып, алдында үлкен ақ экран бар деп елестетуді ұсыныңыз. Сіз оны әр түрлі түстермен ақылмен бояуыңыз керек: мысалы, алдымен сары, содан кейін жасыл, қызыл, көк, бірақ бояуды ең сүйікті түспен аяқтау керек. Бос орындарға жол бермей, ақырындап бояу керек.

«Көзқарасымызды кеңейтеміз»

Екі қолдың сұқ саусақтарын алдыңызға созыңыз, әр саусағыңызбен көзіңіз бақыланады: оң саусағыңызбен – оң көз, сол қолыңызбен – сол жақ. Саусақтарыңызды бір-біріне жайып, бірге қойыңыз. Оларды біріктіріп, басқа жерлерге әр түрлі бағытта бағыттаңыз: оң саусақ, онымен бірге оң көз сол жаққа, ал сол саусақ, сол көз оң жаққа. Өз орындарына оралу.

«Пиноккио»

Балаңызбен бірге көзді жұмып, мұрныңыздың ұшын елестетіп көріңіз. Содан кейін сіз жай ғана 1-ден 8-ге дейін санауыңыз керек. Балаңызбен бірге мұрныңыз өсе бастайды деп елестетіп, мұрныңыздың ұшын жабық көздермен жалғастырыңыз. Содан кейін, көзді ашпай, 8-ден 1-ге дейін кері санақпен, бірақ мұрынның азаюын бақылаңыз.

Көру жаттығуларына арналған ойындар

«Түймелер»

Көп түрлі түймелерді араластырыңыз және баланы пішіні, түсі, өлшемі, тесіктердің саны бойынша сұрыптауға шақырыңыз. Сіз мұны баламен немесе тіпті жарыспен жасай аласыз. Қадаларды түймелерден бүктеңіз, кімнің қадасы жоғары немесе ұзаққа созылатынын тексеріңіз. Ойын ақыл-ой, ойлау, ұсақ моториканы дамытады, түстерді, қарапайым ұпайларды және т. б. зерттеуге мүмкіндік береді.

Қағазбен ойын

Балалар қағаздағы әртүрлі ойындарға өте қызығушылық танытады, мысалы: «Суреттің екінші жартысын бояу», әр түрлі лабиринттерді бөлшектеу, онда сіз кейіпкерге қажетті жолды табуыңыз керек, «Нүктелерді рет-ретімен байланыстыр», «Суреттердегі айырмашылықтарды тап». Барлық осы ойындар көру қабілетінен басқа, есте сақтау, зейін және ұсақ моториканы дамытады.

Түзету ойыны

Ойын мектепке дейінгі топтың әріптерімен таныс балаларға жарайды. Үлкен әріптермен басылған мәтінді дайындау керек. Содан кейін – баланы белгілі бір әріпті немесе олардың комбинациясын кесіп тастауға немесе дөңгелектеуге шақырыңыз. Бұл тапсырма тым оңай болған кезде, оны әр екінші әріпті, «в», ал әрбір үшінші «к» шеңберін сызуды ұсынып, қиындату керек.

Өзгерткіш ойын

Үстелге бірнеше кішкене заттарды жайыңыз. Содан кейін балаңызға заттарды және олардың орналасуын есте сақтау үшін 30 секунд беріңіз. Әрі қарай, баладан бас тартуды сұраңыз және заттардың тізбегін өзіңіз өзгертіңіз немесе жаңа зат қосыңыз, затты басқа түске ауыстырыңыз, заттарды ауыстырыңыз және т. б. осыдан кейін бала не өзгергенін білуі керек. Бұл ойында рөлдерді өзгерту де қызықты.

Көз бұлшықетіне арналған жаттығулар

«Көзді жүгірту»

Соңында фигурасы бар қарындаш алыңыз және баладан оның қимылын көзімен бақылауды сұраңыз. Ойын барысында кейіпкеріңізге қызықты саяхат жасай аласыз.

«Феникс құсы»

Балаңызбен бірге 5–6 секундқа көзіңізді жұмыңыз, содан кейін оларды кеңінен ашып, 5–6 секунд жыпылықтамай тіке қараңыз.

«Алысырақ-жақын»

Баланы қасыңызға отырғызыңыз. Оған бөлмеде әртүрлі жерлерде болатын әртүрлі заттарды атаңыз, ал бала оларды табуы керек. Әрі қарай, рөлдерді өзгерте аласыз.